Click Click!

Tuesday 28 May 2013

Asam Pedas Claypot Kota Laksamana 1

Huh lamanyer menyepi, ok n3 kali ni nk bawak u all pekena ASAM PEDAS CLAYPOT KOTA LAKSAMANA 1, MELAKA. Ramai yg kata asam pedas kat sini sedap n famous.. actually banyak kali dah lalu kat depan restoren ni, tak kena hari lalu tutup pulak n ramai pulak orangnye. Akhirnya masa cuti wesak aritu kami balik kampung n try usha.. Alhamdulillah rezeki kami ade utk pekena asam pedas claypot ni.. Restoran ni bukak dari seawal 6 ptg hingga ke pagi lebih kurang dalm kul 3am dah tutup. Pelbagai jenis ikan yang disediakan dalam menu ni ni..ade asam pedas ikan kembong,parang, jenak, tenggiri, pari and daging tetel (org Melaka sebut daging tetel means daging campur ade lemak2) fuhh sedap weii daging tetel ni kalu masak gerasam...huhu.. kat restoren ni bukan saja jual asam pedas, ade jugak jual roti canai n burger, sate ayam daging dan otak2, selain tu dia ade jugak jual menu nasi or mee yang goreng2.. ok ni address kalu u all pulak teringin nak pergi :
Asam Pedas Claypot @ Restoran Kota Laksamana 1
Restoran Kota Laksamana 1 (Asam Pedas Claypot) 
86, Jalan Laksamana 3,Taman Kota Laksamana,75200 Melaka.
GPS: +2° 11' 41.10", +102° 14' 38.94"
Signboard Asam Pedas Kota Laksamana
siap ade WIFI lagi ko, manalah tak ramai orang melepak
Pembuka selera makan lah otak otak ni
kalu order asam pedas ni dtg sekali dengan set nasi putih,sayur kubis, telur masin n sambal belacan
Asam Pedas Ikan Parang (bhgn kepala ikan)seketul  RM22.00
Asam Pedas Ikan Jenak (bhgn isi) seketul je RM17.00, cer tgk ni claypot ke kuali??ni steel pot mana da claypot?
Asam Pedas Ikan Pari seketul RM17.00
Asam Pedas Daging Tetel RM15.00
Emm dah order apa lagi, makanler..sorang satu kuah asam pedas
Kenyang Alhamdulillah. So meras jugak ler Asam Pedas Claypot Kota Laksamana, sebelum balik tu order jugak le burger daging untuk makan tgh malam nnt kat uma mak di Bukit Katil.
Cuma komen aku kat sini, huh tu bukan ler claypot tapi cam kuali jer..macam ler aku tak tau tool claypot tu camner, hampeh. n rasa Asam Pedas tu bagi aku biasa jer la..cz aku ni kan org Melaka so dari kecil hingga lah sekarg ni mmg asam pedas tu masakan family aku. Sedap lagi asam pedas mak n makwe (nenek) aku buat, hehe jgn marah nak buat camner mmg kenyataan.. My Hubby yang bukan org Melaka pun cakap kurang sedap lah..tapi why yer ramai org sgt, mungkin sebab di gembar gemburkan ke popular an itu..so aku dah try,at least kalu org cakap,aku cakap lah dah pernah makan..n total kami makan untuk 4 orang adalah RM82.00 - agak mahal jugak bagi kami cz hanya order lauk itu aje,huhuuuuu kalu sedap takpe lah jugak..hehehe. so bintang yang boleh diberi daripada 5 bintang..emm 3 bintang cukup le.
"lain orang lain rasa, lain blog lain cerita ok"
-the ends -

11 comments:

  1. Saya baru pegi makan kat situ pada 28/03/2014...memang agak mahal...lagipun bknnya claypot..steelpot tu hehe....saya kata mahal sebab tempat atau kedai tu biasa je malah kita makan atas jalan raya pun...bknnya dalam kedai...saya pun takpasti kenapa ramai sgt org dtg makan kat situ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye saya setuju, tu adalah steelpot.
      Mmg ramai n famous tempat tu, mcm yg saya cakap selera masing-masing..
      hihi

      Delete
  2. Cubalah Adam pedas di prima walk,puchong prima. Sedap n murah. Mmg asam pedas claypot. Bkn kuali ye. Huhuhu thorbaik

    ReplyDelete
    Replies
    1. In Sha Allah, di lain waktu jika ade peluang n rezeki, saya akan JJCM di situ dan share uplod dlm blog saya.

      Delete
  3. Cubalah rasa asam pedas mak nah di foodcourt bersebelahan bayview hotel melaka.Asam pedas pari 1 set baru rm7..sedap dan murah. Terasa air tangan otai...8 org mkn pun x cecah rm100...

    ReplyDelete
    Replies
    1. In sha Allah, mesti cuba ni bile balik kampung. Asam Pedas mak nah yea

      Delete
  4. Da cgah mkn cri review psl tmpt ni..sbb dy xanta buku menu..so mmg xtau hage..men oder je..bile da lps oder gatal tgn nk cri review hagedy..rse mcm nk bgon skang je bile tgok hage ikan pari sketul tu rm17..hahaha

    ReplyDelete
  5. Da cgah mkn cri review psl tmpt ni..sbb dy xanta buku menu..so mmg xtau hage..men oder je..bile da lps oder gatal tgn nk cri review hagedy..rse mcm nk bgon skang je bile tgok hage ikan pari sketul tu rm17..hahaha

    ReplyDelete
  6. Cuba lah asam pedas di restoran asam pedas sungai buloh. Memang terbaik.. saya yang tak makan asam pedas jadi suka makan asam pedas. Memang best lah ..

    ReplyDelete
  7. Cuba lah asam pedas di restoram asam pedas sungai buloh. Memang terbaikkk.. saya yang tak makan asam pedas jadi suka makan asam pedas. Harga pun ok ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. in sha allah akan cuba nnati jika kebetulan singgah di sg buluh..apa nama kedai tu? senang nak google carik nnt

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...