Click Click!

Monday 7 April 2014

Mee Tarik Warisan Asli @ Jln Dang Wangi

Assalamualaikum wbt.. adui lamanya dah tak singgah berkongsi di blog asparaguswhite ni..huh dah gap berbulan lamanya, maafla yea kepada sesape yg mengikuti blog yg dah lama tak update ni. ade urusan yang dan agak kesibukkan sikit. 
Ok straight to the point, ritu kami singgah makan di Mee Tarik Warisan Asli - Restoran makan Chinesse Muslim ni menyajikan hidangan mee yang di sediakan fresh dan siap dibuat demo secara life lagi. Kebanyakan menu yang dihidangkan adalah berasal dari negara China sana. Terletak di Jalan Dang Wangi memang sibuk especially bile office hour. Mee Tarik ni ditarik tarik dan memberi peluang kepada pelanggan untuk melihat secara dekat lagi. Jom tarik...

Lokasi Kedai Mee Tarik Warisan Asli
Sedikit interior hiasan dindingnya



Scallion Noodle, untuk makluman mee ni teramat lah banyak, kalu beli u all patut share. Rasa mee ni pulak kan tetiba aku teringat masa gi Beijing dulu. Rasa makanan ni sama sebijik yang pernah aku try kat sana. Simple kandungannya tapi sedap. Dan nak bagitahu u all juge menu dia lebih kurang sama dan ade yang sebijik masa aku bercuti di Beijing tahun lalu. Teringat u all..
Lamen Slice Beef Noodle ni pun sedap, supnya yang plained je tapi rasanya ok dan sedap. Kuantiti mee mmg banyak giler, kalu suka makan mee mungkin u all boleh habiskan, tapi pada yang biasa-biasa aje, suggestion dari aku,huh kena kongsi.
Toothpick Lamb - yang ni menu tambahan,ok n sedap jugak. macam sate mini. Tapi kalu yang makan kambing lah..

Air minuman pulak - China Green Tea dan Kopi
 Kesimpulannya u all patut try, selain di Jalan Dang Wangi ni, Restoren ni akan bukak cawangannya di Jalan Genting Klang PV8, hah boleh lah berkunjung di sana nanti bila dah opening.

MEE TARIK WARISAN ASLI SDN BHD
NO 14,16,18,20G JLN DANG WANGI, 50100 KL
03-26021978

P/S : ntah bile makan kat sini aku tringat lah rasa makan makanan kat Beijing.

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...