Click Click!

Tuesday 27 January 2015

FSSR UiTM Shah Alam, Kenangan Dolu-dolu

Minggu lepas pergi ke UiTM Shah Alam dengan rakan-rakan sejawat untuk tengok Degree Show students A&D. Pergi atas jemputan lecturer di sana. Hahaha apa yang tersentuh sangat bukan lah pada produk student tapi pada bangunan Fakulti Seni Lukis dan Seni Reka (FSSR) dan kenangan belajar AD di sana selama 5 tahun..(Degree + Hons) Perghhh tempat jatuh lagi dikenang inikan pula tempat aku mencari ilmu. Tempat yang penuh dengan kenangan manis dan pahit yang mengajar aku untuk hidup berilmu. Alhamdulillah dengan kejayaan sekarang. Terima kasih buat tenaga pengajar yang mendidik kami.. 
Art N Design - Grafik (Batch 1998)

asparaguswhite@blogspot.com
ENTRANCE Building FSSR - zaman aku xde "We are a CLASS of our Own" itu. Kat entrance ni pun mcm-mcm kejadian n peristiwa berlaku. Auditorium utk class malam- Visual comm...
asparaguswhite@blogspot.com
Ni Foyer Lobi. Kat sinilah tempat aku masa semester 1&2 berkumpul. Masa tu semua sama, xpilih courses lagi. Batch kami ramai time ni..Grafik jer 100 + dgn course lain = ???
asparaguswhite@blogspot.com
Ingat tak lorong ni? Lorong ni class utk subjek liberal - agama n english. Masih sama macam dulu lagi.
asparaguswhite@blogspot.com
Inilah studio Grafik - Department aku. Tempat belajar n class.Kaw lapang tu panggil foyer juga.Gambar ni shot dari tingkat atas - Department Fotografi. Tapi sekarang deprtmnt Grafik dah xde di Shah Alam telah ditempatkan di Puncak Alam dengan nama Grafik & Multimedia (kalu xsilap aku). Pun tempat ni sama jugak..byk kenangan wooo...
asparaguswhite@blogspot.com
Yang ni Bangunan Printing dan Fine Art. Banyak belajar kat bangunan ni masa Sem 1&2. Espclly drawing Cz Lecturer time tu yang ajar semuanya dari Fine Art.
asparaguswhite@blogspot.com
Ini rupa bangunan shoot view otw nak ke bangunan Menara. Bangunan Fine Art n Printing.. Nampak sangat bangunan ni dah lama benor..
 Itu aje. Korang yang mana budak AD tu mesti ade kenangan korang yang tersendiri kan? nak-nak lagi bile aku dah uplod kan gmr bangunan2 kenangan ni. Masa aku buat lawatan aritu pun dah bnyak juga berubah kat tingkat bawah tanah tu.. So apa kenangan korang, cer komen sikit kat ruang komen tu, nak ler tau jugak.. Kalu ade yang same batch dengan aku (wpun courses yang lain) tu hopefully contact la aku...
Apa-apa pun memang FSSR UiTM di hatiku la..
- the ends -

3 comments:

  1. akakkkk..mengimbau kenangan sungguh larr fakulti fssr ni..huhu..akak tak amik gambar bengkel alynn tak pe larrrr..dah nmpk lama sgt dah fakulti fssr nie..ermmm..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alin fine metal kan..sory tak singgah lalu.. nampak lain n lama benar sgt alin..
      memang mengimbau nostalgia..hihihi

      Delete
  2. winduuuuu fine art...area lapang tuh tempat kitorang lepak n jerit2 time stress..harhahrhar

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...