Click Click!

Friday 9 September 2011

Kari Kepala Ikan - Restoran Ratha Raub Pahang DM

Ramai yang cakap n bagitau kat aku yang kari kepala ikan kat sini sedap..termasuk lah suamiku...tiap kali kalau balik kampung (KL -KB / KB - KL) akan dan pasti lalu kat restoran ini dan mulut mesti menyebut sedap sangatke makan kat sini..sampaikan semua bangsa gi kat sini..melayu,cina,india,singh etc..so aku trylah.Kali pertama aku singgah makan kat sini xsempatlah nak merasa cz dah habiss..so kali kedua dapatlah juga merasa kari kepala ikan yang famous dan yang diperkatakan..tengok kat dalam tu ade frame gambar-gambar local officials yang datang untuk merasa..termasuklah gambar Sultan Pahang dan MB Pahang..selain nak bagitau yang menu dia sedap n juga nk bagitau betapa famousnyer tempat tu sampaikan VVIP pun turun sama makan..iyelah itu semua publisiti dan promosi secara tak langsung..so hidangan yang dinantikan telah pun tiba dan berasap beb kitorang makan..makan time tengahari..dahlah panas, pedas berempah pulak tu..berpeluh-peluh aku makan sambil menahan kepanasan kari yg kaww tuu.. so far aku dah rasa - SEDAP! lastly aku pulak jenis perut yang tak boleh tahan kalau makan campur-campur (musim rayakan)..so apa lagi..ends..

Famous Fish Head Curry
Side menu (sayur kubis panjang goreng, ayam goreng 2pcs dan acar timun)
Total aku makan n family (4adults) RM69.90
Information about Ratha Restaurant:

82, Jalan Tun Razak,

27600 Raub,Pahang
(Ratha Restaurant located  beside the police station, Raub)
Open hours: 6.30am to 9.00pm (Monday to Sunday)


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...