Click Click!

Monday 31 December 2012

Cuti-cuti JAKARTA-BANDUNG Indonesia - Day 1

Aduhh lamanya xentry, citer ni pun dah sebulan terperap..
Alhamdulillah..syukur ke hadrat Ilahi akhirnya kami (aku + suami dan kalong + suami) berjaya akhirnya menjejakkan kaki ke bumi Indonesia ini. Sebuah lagi negara yang ingin ku nikmati keindahan alam ciptaan tuhan dan budaya masyarakat di sini.Pada hari pertama, kami tiba di Lapangan Terbang Sukarno-Hatta di Jakarta lebih kurang pukul 5 petang. Kami menaiki pesawat penerbangan KLM-Royal Dutch Airlines, mmg best! Waktu Malaysia dan Indonesia ketika ini adalah lewat sejam, di mana waktu Malaysia adalah awal sejam daripada waktu Indon. Jadi perubahan waktu itu tidak lah terasa sangat, cuma cuaca kat Jakarta ini sedikit panas dan pukul 6 petang sudah gelap. (cam kalu kita dok kat Sabah lah yea)
Kami disambut oleh pemandu pelancong dan akan dibawa ke restoran utk mkn malam, Selesai makan, kami dibawa bersiar-siar (dlm bas) di sekitar Jakarta sebelum ke hotel penginapan untuk bermalam. Just check it out gambar2 di bawah ini..

Flight KLM - Kuala Lumpur - Jakarta
Tu nak tunjuk stewardess KLM
Dalam flight KLM
Lapangan Terbang sukarno-Hatta, Jakarta
Sampai je Jakarta kami terus makan kat restoren Lembur Kuring (kampung halaman) Gambar kat airport Jakarta tak sempat amik cz sibuk dengan beg2 n penat.
Tengah nak check in bilik, Kepenatan menunggu our tour guide agih-agihkan bilik,ikut travel agensi, our rombongan 35 orang je.
Ni dalam Bilik Hotel Gren Alia Cikini, Jakarta - tempat kami menginap
Letak jer bag nak kua balik tu tgh try cari line phone n wifi. (kitorg dengan tour guide je, yang lain tak, ni spesial punyer)
Ok  kat bawah ni gambar dekat Jakarta Pusat masa hari ke-4. Cz masa hari 1 dan ke-4 sahaja kami berada di Jakarta, hari ke-3 n ke-2 di Bandung 
Menara Monas
 
 


 
 
 
Kat Thailand sebut tut tut kat Indon sepeda 3 roda or ....... lupa lah
Thats All - sambung Day 2

1 comment:

  1. Salam sejahtera Tuan / Puan, Sebelum itu ingin memohon maaf kerana membuat promosi disini...
    Semoga Tuan/Puan senantiasa diberikan kesihatan yang baik dan dimurahkan rezki(Amiin). Buat Tuan/Puan yang sudah merancang bercuti ke Bandung/Jakarta dan memerlukan kereta beserta pemandu bolehlah hubungi kami :
    WhatsApp : +6282282222896
    WhatsApp : +6282214441280
    Call : +6282282222896
    Call : +6282214441280
    Email : Dhanibandung@yahoo.com
    Blog : Melancongdibandung.blogspot.com (Dhani Tour Bandung)
    Website : www.dhanitourbandung.com

    Kami sangat mengutamakan kepuasan tetamu dan dijamin harga yang sangat berpatutan...Insya Alloh kami memberikan service yang terbaik dan layanan taraf 5 bintang...

    KAMI PUN MENYEDIAKAN PAKET BERUPA TRANSPORT DAN HOTEL
    Semoga inform dari saya dapat memudahkan urusan bercuti Tuan/Puan untuk ke Bandung.
    Nb : Yang lebih mahal itu banyak, yang lebih murah pun ada tapi kami janjikan yang terbaik dari Dhani Tour Bandung... (Insya Allah) Jom mari melancong di Bandung... Wassalam dan Terima Kasih...

    JOM MELANCONG INDONESIA…
    CITY TOUR BANDUNG DAN CITY TOUR JAKARTA

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...